HÍREK
Ernst Prost a Liqui Moly vezérigazgatója:
Hölgyeim és Uraim!
Önök szerint a kőkorszak azért véget, mert elfogyott a kő?
Nem hiszem, és a bronzkor sem azért ért véget, mert elfogyott volna a bronz; hanem azért, mert volt valami jobb.
A belső égésű motor is leáldozóban van, de nem azért, mert elfogyott az olaj- és az üzemanyag készletünk; hanem azért mert jobb technológia lesz elérhető.
Lehet, hogy az elektromos motor, a hidrogén vagy a rendkívül optimalizált dízel- és benzinmotorok, amelyek szintetikus tüzelőanyagokkal működnek, környezetkímélőbbek mint bármelyik elektromos motor?
Ha visszatekintünk, amikor még autószerelő voltam, akkor a beállító csavarok néhány fordulatával, a gázkarburatornál, az üzemanyag-befecskendező szivattyúnál vagy a szelepvezérlőnél; lehetett csökkentheti a kipufogógáz-értékeket. Véleményem szerint a hagyományos dízel- és benzinmotorok technológiai szempontból messze vannak a kimerültségtől, még mindig van mit tenni. A döntő tényező a motor ökológiai mérlege, beleértve a gyártási költségeket és az akkumulátorok gyártásával járó környezeti hatásokat. Itt szeretném kifejezni kétségeimet az elektromos motorok gazdaságossága és környezetbarát jellege kapcsán, különös tekintettel az általános ökológiai lábnyom értékelésére.
Miért nem végeznek kutatást nyíltan? – Minden irányba.
A régi optimalizálása néha több haszonnal jár, mint az, hogy megkíséreljük az újat teremteni egy feszítővas segítségével. Különösen a rosszindulatú dízelmotorok esetében továbbra is hatalmas fejlesztési tartalékok vannak, amelyek ezt a motort nemcsak gazdaságossá, hanem környezetbaráttá teszik.
Amikor látom a drasztikus fejlesztéseket, amelyeket kizárólag a modern olajok és adalékanyagok felhasználásával érünk el, merem azt mondani, hogy a belső égésű motor elvesztette a versenyt az elektromos motorral szemben, a politikának és a gazdaságnak csak két dolgot kellene adnia a fejlesztőknek és mérnököknek: esélyt és lehetőséget.
Ez a jelenlegi ipar munkahelyeiről is szól, nemcsak az új munkahelyekről a régiek sírján. A fogyasztót be kell vonni egy olyan tanulmányba, amelyet a közelmúltban megbíztunk, az ügyfelek túlnyomó többsége jó ok mellett támogatja a belső égésű motorot. A dízelmotor, különösen a már alacsony szén-dioxid-kibocsátással és a hatékony kipufogógáz-tisztító rendszerekkel együtt, elősegítheti a szennyezőanyag-kibocsátás képzését az európai környezetvédelmi célokkal összhangban. A napenergia energiafelhasználása hidrogén előállításához üzemanyagcellákhoz vagy szintetikus tüzelőanyagokhoz környezetbarát módon már régóta elképzelés, ám ma technikailag megvalósítható akkumulátorok nélkül és az alapanyagok kiaknázása nélkül.
Mindenesetre jobban hangzik, mint az elavult szénüzemű elektromos járművekben használt ál-környezetbarát elektromos autók villamos energiáinál, amelyeket 2038-ig mesterségesen életben tartunk milliárdnyi adófizetők pénzéből, vagy szennyezett atomerőművekben termeljük.
Hosszú távon valószínűleg ez enyhül, ha kevesebb szennyezést és nagyobb éghajlat-védelmet akarunk elérni teljes mobilitással: Különböző és változatos technológiák keveréke, nem pedig a feltalálók és fejlesztők országa számára előírt monokultúra.
Jól indokolt. Különösen a dízelolaj, annak már alacsonyabb CO2-kibocsátásával és a hatékony kipufogógáz-tisztítással együtt hozzájárulhat a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentéséhez az európai környezetvédelmi célokkal összhangban.
liqui moly szerviz
Siófoki szervizünkben saját gépjárművén is tesztelheti a Liqui Moly termékek minőségét. Műhelyünkben kizárólag Liqui Moly termékekkel dolgozunk, és kimagasló szakértelemmel állunk rendelkezésére.
liqui moly webshop
Oldalunkon ismertetett termékeink bármelyikét meg is vásárolhatja tőlünk webáruházunkban.
kapcsolat
Hívjon bennünket
(84) 519-219
(30) 351-7877